יום שבת, 21 בנובמבר 2015

המתבגרים או לא?


השבוע הזמינו אותי לכנס של ערוץ הילדים,  על התוכנית: ״מתבגרים״.


התוכנית נמצאת ב-v.o.d ביס ובהוט, והחל מהשבוע תעלה לשידור כל ערב בערוץ הילדים. התוכנית משלבת תכנים חשובים המדוברים יומיום בקרב הילדים שלנו, התוכנית מלווה בפסיכולוגים של ילדים, מורים לחינוך מיני ויועצים, על כל נושא המיניות ויחסים בקרב בני נוער, התוכנית קיבלה את ברכת הדרך של משרד החינוך..  
 בפגישה נכחו גם שתי בנות אשר להם העמותה דלת פתוחה, עמותה שנותנת מענה לכל השאלות הפתוחות בנושא. 



אצלנו בבית לא נהוג לרבוץ שעות מול הטלויזיה, אנחנו מאמינים שכמה שפחות עדיף, ומעדיפים לראות תוכניות עם ערך מוסף, לא כל תוכנית עוברת אצלנו, אבל הסידרה ״מתבגרים״, אני ובעלי נצפה בתוכנית, ונפנים את התכנים החשובים. 
הסידרה בנוייה מפרקים, כאשר בכל פרק בתוכנית דנים בנושא אחר שחשוב מאוד, ובטוח מעסיק את הילדים שלנו המתבגרים. וגם אותנו ההורים. 



ההמלצה של ערוץ הילדים היא לצפות מגיל עשר ומעלה בליווי הורה או מבוגר אחראי. 
התכנים אולי מביכים לעיתים, מדברים שם על הכל פתוח, בלי מסיכות ובלי הצגות. 
ואני מכירה בחשיבות הפתיחות, ככה גדלים אצלי בבית, וזה חשוב לנו מאוד.
כך גם היה בבית של הוריי, בבית בו גדלתי. 
התוכנית בנוייה על ראיונות של צמדי מתבגרים, מתבגרים מקסימים שמוכנים לחשוף את דעותיהם ומחשבותיהם,
מה שראיתי אהבתי, הופתעתי לגמרי מהצורה בה התוכנית עשוייה, ולדעתי זה תורם למתבגר המון.

הבנתי שהיה מעט רעש מסביב לתוכנית, לתכנים ולצורה בה נעשתה, האמת שאני לא מבינה למה...
לדעתי זו מתנה להורה ולמתבגר, זה מעלה נושאים חשובים לדיון ולשיח במשפחה ואין כמו שיח גלוי ופתוח, זה מסדר את הראש לנו כהורים ולמתבגרים המבולבלים, ככה אנחנו יכולים לדעת מה הם יודעים ומה לא, ככה אנחנו יכולים להבין את המתבגרים שלנו מעט יותר. 
הבנתי שזה מאוד תלוי בפתיחות שיש במשפחה, אני גדלתי במשפחה שהכל מאוד פתוח, שמותר לשאול שאלות ולא מסתירים כלום וככה בעצם לא חיפשתי תשובות בשום מקום אחר, מה שהיה לי לשאול שאלתי את ההורים שלי והם תמיד היו שם בשבילי.
אמנם יריני שלי, עוד לא בן 10, אבל אני כבר רואה את עצמי בסיטואציות האלו, אני מקווה שירין ירגיש מספיק פתוח לבוא ולשאול אותי את השאלות לכשיצוצו כדי שלא יחפש תשובות ממקורות לא מהימנים ויקבל תשובות לא תמיד נכונות, אני בטוח אצפה בתוכנית, ואכין לי תשובות לשאלות לכשיגיעו...


המתבגרים ביוטוב: 




עמותת דלת פתוחה: http://www.opendoor.org.il/  



ערוץ הילדים: http://www.kidstv.co.il/



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה שהגבת :)